• kontakt@e-star.pl
  • +48 577 177 333

Czy sklep on-line się opłaca?

E-commerce online

Klik. Dodaj do koszyka. Potwierdź. Zapłać. Cztery proste kroki, które odmieniły sposób robienia zakupów już na długo. Kupujemy dużo, często, przebierając w najkorzystniejszych dla nas ofertach. Jest to wygodne, szybkie i niewymagające od nas jakiegokolwiek wysiłku. Sklepy online przeżywają swój złoty czas, zwłaszcza w czasach pandemii. Wiele sklepów stacjonarnych, aby przetrwać na rynku przeszło z offline do online i tam już pozostaną, bo to się zwyczajnie opłaca.

Cięcia… kosztów

Nie ma wątpliwości, że sklep online wymaga znacznie mniejszej liczby personelu. Nie potrzebujemy kasjerów, kierowników, managerów regionalnych i innych, jak w wielu sklepach tradycyjnych. Rezygnujemy także z utrzymywania oraz wyposażania punktów sprzedaży, a nawet magazynów. Nie potrzebujemy pośredników sprzedaży, a co za tym idzie szybciej i efektowniej komunikujemy się z naszymi klientami. Klientami, z którymi konwersujemy nie rzadko poprzez wymianę maili czy wiadomości na facebookowym messenge’rze. Reklama? Zazwyczaj jest dużo tańsza niż tradycyjna a dodatkowo może byś stargetowana dokładnie pod naszą grupę docelową. Wszystko to staje się łatwiejsze.

e-commerce

Ręka na pulsie

Konkurencja w sieci jest równie duża, jak i poza nią, z tą różnicą, że w internecie łatwiej śledzić jej poczynania. Badanie rynku pozwala na bieżąco ulepszać naszą ofertę. Warto zacząć od swojej strony internetowej, która już od pierwszych sekund po załadowaniu, powinna zachęcać do zostania i dokonania zakupów. To tutaj umieszczamy szczegółowy i zachęcający opis towarów, nakreślamy działalność firmy, misję i przekonujemy, dlaczego warto u nas kupować. Ciekawe, świeże i inteligentne teksty na stronach www przyciągają i zatrzymują większą liczbę klientów. Aktualizacja oferty nigdy nie będzie też łatwiejsza. Możemy tego dokonać w dowolnej chwili, korzystając z wielu różnych narzędzi. Sklep online daje możliwość prowadzenia licytacji, promocji i konkursów. Jesteśmy w stanie błyskawicznie poinformować o tym naszych klientów, rozsyłając newsletter czy wrzucając informację na profilach społecznościowych. Szybciej docieramy do potencjalnych klientów, zachęcając ich tym samym do kupna. Co więcej, konsumenci mogą kupować 24 godziny na dobę, co w przypadku większości sklepów tradycyjnych jest po prostu niemożliwe.

Nie tylko lokalnie

Jesteś lokalnym sprzedawcą?  W sieci to nie ma znaczenia. Nie ogranicza nas już miejscowość, lokalizacja lokalu, a nawet kraj, w którym mieszkamy. Możemy rozszerzać działalność na Europę, Stany Zjednoczone i gdziekolwiek tylko zapragniemy. Dzięki temu niewątpliwe zwiększamy tym wartość firmy i jej renomę. Sezonowość biznesu już nas nie dotyczy. Jesteśmy cały czas konkurencyjni względem innych firm z tego samego segmentu. Jeśli posiadamy sklep stacjonarny i decydujemy się na przejście do działań online, możemy zrobić użytek z wolnego pomieszczenia. Możemy z powodzeniem przeznaczyć powierzchnię sklepową na składową lub produkcyjną.

Sklep internetowy ma niewątpliwe swoje zalety i ogromny potencjał. Obecnie mamy coraz mniej czasu na tradycyjne zakupy w sklepach stacjonarnych. Ta nieograniczona dostępność do towarów oferowanych przez sklepy internetowe pozwala zaoszczędzić na czasie i spełnia potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Handel online to obszar ciągle dynamicznie rozwijający się i z roku na rok staje się coraz bardziej popularny wśród konsumentów, ale także przedsiębiorców.