• kontakt@e-star.pl
  • +48 577 177 333

Dlaczego twój sklep internetowy potrzebuje SEO?

SEO w Ecommerce

Prowadzenie sklepu internetowego, wbrew pozorom, nie należy do najłatwiejszych zadań. Konkurencja niemal w każdej branży jest bardzo duża i tak samo jak ty, szuka sposobu na zwiększenie swoich wyników sprzedaży. Jedną z najważniejszych kwestii, od której zależy sukces Twojego sklepu online jest SEO. Dobra optymalizacja sklepu internetowego, czyli tzw. ecommerce SEO sprawi, że będziesz widoczny w wyszukiwarce i będziesz miał szansę na zwiększenie ruchu na w sklepie.

Ecommerce SEO

Optymalizacja sklepu internetowego to nie tylko odpowiednio napisane teksty na stronie głównej. Bardzo istotna jest sama karta produktu. Dzięki zastosowaniu ecommerce SEO, klient w łatwy sposób będzie poruszał się po sklepie, a roboty dobrze indeksowały twoje podstrony. Przy optymalizacji sklepu internetowego należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy.

Zacznijmy więc od niekwestionowanego reklamowego króla.

1. Adres URL produktu

Musi być krótki oraz informujący o tym, co się pod nim kryje. Jeśli mamy kategorię, którą chcemy optymalizować – dobrym pomysłem będzie zawarcie jej nazwy w adresie URL w miejscach, w których są faktyczną kategorią strony docelowej.

2. Opis produktu

Unikalny, nieszablonowy i chwytliwy opis, to wyróżni cię na tle konkurencji. Oczywiście możesz skorzystać z gotowych opisów producenta, ale warto pokusić się o własne. Istnieje mnóstwo sklepów internetowych, które powielają opisy producenta. Czy wyróżniają się na tle konkurencji? Myślę, że doskonale znasz odpowiedź na to pytanie. Google ceni unikalną treść, a dzięki stworzeniu własnego opisu, masz szansę zachęcić użytkownika do skorzystania z Twojej oferty. W opisie warto używać słów kluczowych, a także wyróżniać najważniejsze informacje poprzez pogrubienie lub wypunktowanie

3. Meta description

Jest to krótki opis, który pokazuje się nam w wyszukiwarce  pod linkiem do strony. Tutaj przyda się lekkie pióro i wprawa w pisaniu trafnych, krótkich tekstów. Meta description musi zawierać słowa kluczowe.

4. Zdjęcia

Zdjęcia twoich produktów powinny być dostosowane do parametrów sklepu internetowego, a także mieć wpisane w parametrze ALT . ATL to słowo kluczowe, po którym będzie można odnaleźć produkt w wyszukiwarce grafiki.

5. Opinie i komentarze

Jak często przed zakupem danego produktu czytasz opinie i komentarze na jego temat? My często, żeby nie powiedzieć zawsze. Nikt nie lubi kupować kota w worku. Warto do produktu dodać możliwość zostawienia opinii. Ludzie ich potrzebują a co ważniejsze, wzbudzają one zaufanie klienta oraz wzbogacają treść o unikalne elementy. Oczywiście, pojawia się tutaj problematyczna kwestia negatywnych komentarzy – to temat na jeden dłuższy artykuł, ale powiemy tak. Nigdy nie kasujemy negatywnych komentarzy – przynosi to więcej szkód niż pożytku. Pamiętaj, że w internecie nic nie ginie. Nie bój się konfrontacji z klientem. Odpisz mu, zapraszając go do dyskusji w innym miejscu niż strona produktu – może to być mail, czat czy rozmowa telefoniczna. Graj w otwarte karty, a ludzie to docenią.

6. Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne na karcie produktu to istotny element, który pozwala w szybki sposób przekierować klienta na ważne dla niego informacje w procesie zakupu, ale także zainteresować go innymi produktami z oferty.

7. Nawigacja

Są to tak zwane okruszki (breadcrumbs). Pomagają one klientowi poruszać się po stronie, tworząc szybką i intuicyjną nawigację. Informują użytkownika w jakim miejscu aktualnie się znajduje w sklepie oraz przedstawiają ścieżkę poprzez którą klient trafił na podstronę danego produktu, dzięki czemu w każdej chwili może powrócić do poprzednich etapów.

8. Responsywność

Są to tak zwane okruszki (breadcrumbs). Pomagają one klientowi poruszać się po stronie, tworząc szybką i intuicyjną nawigację. Informują użytkownika w jakim miejscu aktualnie się znajduje w sklepie oraz przedstawiają ścieżkę poprzez którą klient trafił na podstronę danego produktu, dzięki czemu w każdej chwili może powrócić do poprzednich etapów.

Tych błędów możesz się ustrzec

Ecommerce SEO to drzwi do zwiększonej widoczności strony sklepu internetowego w wyszukiwarce, ale jak wiemy, łatwo tutaj o błędy. Wśród najczęściej popełnianych znajdziemy:

  • duplikowanie treści,
  • brak treści na stronie,
  • skomplikowane adresy URL do poszczególnych produktów,
  • skomplikowana struktura strony,
  • brak możliwości filtrowania i wyszukiwania produktów,
  • brak możliwości wystawienia komentarza lub opinii odnośnie konkretnego produktu.