• kontakt@e-star.pl
  • +48 577 177 333

E-commerce, czyli z czym to się je

płatność kartą

W czasach pandemii wiele biznesów, aby przetrwać przeniosło swoje biznesy z offline do online. Ci, którzy sceptycznie podchodzili do prowadzenia strony internetowej, profili w social mediach czy sklepów internetowych, byli zmuszenie do zmiany podejścia i otwarcia się na zupełnie nowe, dotychczas nieznane horyzonty. I choć e-handel wydaje się „bułką z masłem”, to aby ta bułka w pełni smakowała, trzeba zadbać o odpowiednie pieczywo i najwyższej jakości masło. Słowem – należy się wiele nauczyć, aby osiągnąć sukces w e-commerce.

E-commerce w pigułce

E-commerce to najprościej mówiąc handel elektroniczny, a jeszcze prościej – sklepy internetowe. Branża jest jednak o wiele szersza i obejmuje między innymi bankowość elektroniczną, internetowe zakłady bukmacherskie, ale też portale aukcyjne i wiele innych form handlu elektronicznego. E-commerce to handel B2C (Business to Customer), ale też B2B (Business to Business), C2C (Customer to Customer), a nawet C2B (Customer to Business).

Plan, trzymaj się planu

Jeśli decydujesz się na działanie sprzedażowe w sieci trzeba postawić sobie jedno, kluczowe pytanie – od czego zacząć swoją przygodę z e-handlem. Oczywiście, tak jak w przypadku tradycyjnego sklepu czy jakiegokolwiek biznesu w ogóle, zaczynamy od opracowania strategii działania. Bez skonkretyzowanego planu nawet najlepszy pomysł ma szansę na niepowodzenie. Przede wszystkim musisz wiedzieć, co i komu chcesz sprzedawać, jaki masz kapitał początkowy i z jakich rozwiązań chcesz skorzystać. Z tym ostatnim punktem, prawdopodobnie będziesz miał najwięcej problemów. Nie da się ukryć, że chcąc stworzyć e-sklep należy wybrać odpowiednią platformę e-commerce z gotowymi rozwiązaniami lub zaprojektować własny sklep od podstaw. Niestety w zależności od decyzji, koszt tego przedsięwzięcia zaczyna się od kilkudziesięciu złotych za standardowe rozwiązania, po kilkanaście a czasami nawet kilkadziesiąt tysięcy za sklep „szyty na miarę twoich potrzeb”.
Mechanizm płatności i operatora płatności internetowych to kolejny punkt na drodze do rozpoczęcia e-handlu. Do tego dochodzi wybór najkorzystniejszej formy dostarczania klientom towarów. Korzystnych dla ciebie jak i dla nich.

Specjalista mile widziany

Tworząc sklep internetowy warto mieć dobą duszę w osobie specjalisty, a nawet specjalistów. Na pewno nie może na twoim pokładzie zabraknąć prawnika, który pomoże stworzyć regulamin sklepu – jedną z najważniejszych rzeczy podczas działań online. Grafik, specjalista od UX, fotograf, copywriter – te wszystkie osoby na pewno będą pomocne podczas tworzenia twojego wymarzonego i profesjonalnego sklepu w sieci. Grafik zaprojektuje ciekawy design strony i
elementy wizualnej identyfikacji marki, specjalista od UX zadba o funkcjonalność sklepu, fotograf wykona sesję twoim produktom, a copywriter stworzy do nich opisy, dzięki którym będą się sprzedawały jak świeże bułeczki. Nie bez znaczenia jest też optymalizacja sklepu pod kątem SEO.

Nie idealny e-commerce

Handel internetowy to cały szereg korzyści dla ciebie, jak i twoich klientów. Dużą zaletą jest znacząca redukcja kosztów. Nie musisz prowadzić sklepu stacjonarnego, zatrudniać w nim pracowników i utrzymywać dużych magazynów. E-commerce pozwala Ci na aktualizowanie swojej oferty na bieżąco i błyskawicznie odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Można też powiedzieć, że sklep zarabia przez całą dobę, przez 365 dni w roku. Nie ogranicza cię lokalizacja. Działasz skąd chcesz i docierasz do klientów w całej Polsce ale i Europie czy świecie jeśli tylko chcesz.

Prowadząc biznes online musisz jednak pamiętać, że twoim obowiązkiem jest zapewnienie bezpieczeństwa danych i płatności twoich klientów. Nie ma tutaj miejsca na błędy. Jedną z najczęściej pojawiających się trudności w prowadzeniu e-sklepu, jest nierozumienie samej specyfiki e-handlu przez przedsiębiorców. Klient w sieci to zupełnie inny klient, niż ten korzystający z tych samych usług czy kupujący te same produkty, stacjonarnie. Kluczem do sukcesu w takim wypadku jest właściwe podejście do sposobu prezentacji swojej oferty. Co to oznacza w praktyce? Odpowiednią strategię marketingową, budowanie pozytywnego wizerunku marki, zachęcającą do zakupu stronę internetową, oryginalne opisy produktów, pozytywne doświadczenia zakupowe klientów i wiele innych rzeczy, o których chętnie opowiemy wam już wkrótce.

Masz dodatkowe pytania do tekstu?

Skontaktuj się z nami w ramach darmowej konsultacji! Nasi eksperci udzielą Ci fachowych porad z zakresu marketingu internetowego

Nie spamujemy! Sprawdź naszą politykę prywatności