• kontakt@e-star.pl
  • +48 577 177 333

Idealne social media dla twojej firmy

Czy portale społecznościowe są w ogóle potrzebne firmie? Może to zwykła nowomoda, która z czasem przeminie i nie warto sobie tym zawracać głowy? Czy muszę prowadzić jeden czy więcej kanałów. Cóż, należy sobie przede wszystkim powiedzieć, że social media na stałe zapisały się w działaniach marketingowych firm. Co więcej, bez problemu swoje miejsce znajdują w nich  firmy z sektora B2C a nawet B2B. Bez działań social media ani rusz. Pytanie tylko, co będzie najbardziej efektywne.

Korzystać świadomie

Prowadzenie profilu w social mediach wymaga uważności i świadomości. To nie jest miejsce na przypadkowe informacje firmowe. Strategia to słowo klucz, plan to podstawa. Warto jednak podjąć ten wysiłek i pokusić się o założenie firmowego profilu z kilku powodów:

– social media dają możliwość zbudowania świadomość marki i zaufania klientów;

– dostajemy aktywną, lojalną społeczność – klientów;

– klienci mogą na bieżąco wypowiadać się na temat produktu, usługi i działań podejmowanych przez firmę, co pozwala lepiej dopasować dla nich ofertę;

– to najszybsza droga dotarcia z informacją do klientów;

– pokazujesz zakulisowe firmowe smaczki, możesz dzielić się poradami, informować o ciekawostkach z branży;

– możesz udostępniać posty, podawać je dalej dzięki czemu firma zyskuje rozgłos i ma możliwość dotarcia do nowej grupy odbiorców;

Trzeba zdawać sobie sprawę, że profil w social mediach to skarbnica danych o twojej firmie, produktach, ale także, a nawet przede wszystkim o klientach oraz pracownikach, a więc jedną z najistotniejszych rzeczy, o którą trzeba zadbać to ochrona danych osobowych. Social media dają ogromne możliwości rozwoju firmy, jednak prowadząc swój firmowy profil trzeba być czujnym aby uniknąć ewentualnych wpadek wizerunkowych.

telefon i social media

Specyfika social media

Specyfika prowadzonego biznesu determinuje rodzaj komunikacji, który należy wybrać w mediach społecznościowych aby trafić z przekazem do odpowiedniej grupy odbiorców. Formalny charakter komunikacji wymaga bardziej formalnej formy przekazu. Kluczem do efektywnej promocji jest wybranie właściwej platformy na której będą prowadzone nasze działania. A jest w czym wybierać.

Oto lista najpopularniejszych mediów społecznościowym w Polsce:

Facebook

Obecność obowiązkowa niemal dla każdej marki. Niekwestionowany leader wśród portali społecznościowych. To miejsce dla firm z każdego sektora. Opublikujemy tutaj treść niemal w każdej formie: graficznej, video,  prezentacja i tradycyjny tekst. To co jest tak szczególne w Facebooku, to to, że jest często pierwszą drogą kontaktu klienta z marką. To platforma dająca ogromne możliwości reklamowe ( w tym idealne targetowanie pod grupę docelową). To tutaj mamy do czynienia z klientami niemal non stop, dzięki komentarzom, opiniom czy prywatnym wiadomościom.

Instagram 

Medium, które depcze Facebookowi po piętach – Instagram. Najszybciej rozwijająca się platforma, którą zdecydowanie można określić jako wizualną. Tutaj rządzi obraz, krótkie filmiki (instastories), relacje live oraz Instagram TV. Obraz i film ma tutaj dużą przewagę nad słowem pisanym.Wiele firm udowadnia, że jest to idealne miejscee do promowania nie tylko produktów, ale też usług. Aby docierać do nowych odbiorców, zdobywać obserwatorów i zarazem klientów trzeba się nauczyć specyfiki działania tego medium.

YouTube

Król video. Niesłabnąca pozycja YouTube’a przemawia za tym, aby mu się przyjrzeć, zwłaszcza jeśli twoja firma stawia na filmy instruktażowe, treści edukacyjne, DIY i inne. Tutaj nie trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem, by móc przeglądać zawarte w niej treści. Cp zdecydowanie przekłada się na popularność tego medium społecznościowego.

Twitter

Specyfikacja tej platformy sprawia, że prowadzenie konta na Twitterze jest najczęściej wykorzystywane przez firmy do budowania świadomości marki. Jest to niejako platforma wymiany. Wymiany między użytkownikami interesujących artykułów, newsów, nowinek. To świetne rozwiązanie dla dynamicznych, szybko zmieniających się biznesów. Jest to zdecydowanie mniej formalny sposób komunikacji ze swoimi klientami, choć wciąż jeszcze oficjalny. Tutaj liczy się czas, hasztagi i odpowiednio dobrane słowa. To platforma na której mamy mocno ograniczoną treść i a przekazywane informacje dość szybko tracą na aktualności. Twitter to pisanie krótkich treści „tu i teraz”.  Tutaj kluczowe jest zaangażowanie, znajomość specyfiki swojej branży i bycie na bieżąco z informacjami.

Pinterest

Podobnie jak Instagram, Pinterest stawia na obraz. Jest przeznaczony do kolekcjonowania zebranych materiałów graficznych. Na platformie przeważa tematyka kulinarna, lifestylowa, urodowa, modowa, majsterkowania i DIY. Wielu użytkowników szuka tam inspiracji, dlatego trzeba zadbać o wysokiej jakości zdjęcia czy infografiki.

Linked In

Facebook biznesu. To zdecydowanie największa platforma z zakresu social mediów służąca do wymiany kontaktów służbowych. To świetne narzędzie dla rekruterów, miejsce do dzielenia się nowinkami branżowymi, czy sukcesami w pracy.Jeśli chcesz profesjonalnie zaprezentować swoją firmę to  LinkedIn będzie do tego najlepszy. To tutaj możesz poinformować swoich partnerów biznesowych a nawet konkurencję o swoim rozwoju, zmianach w strukturze, podzielić się merytoryczną treścią a przede wszystkim nawiązać interesującą sieć kontaktów, która ma dużą szansę przerodzić się w realną współpracę.

Goldenline

To platforma, z której najwięcej korzyści będą miały firmy skupiające się na rynkach lokalnych niż globalnych. Dotarcie do swojej grupy docelowej jest łatwiejsze, ze względu na mniejszy zasięg  przekazu. Jest to także bardzo dobre miejsce aby zapracować na pozytywny wizerunek firmy. Goldenline umożliwia bowiem dodawanie opinii o pracodawcy przez pracowników.

GOOGLE Plus

To miejsce, gdzie w szybki i łatwy sposób stworzysz wizytówkę swojej firmy. Dzięki tej platformie, twoi klienci od razu dowiedzą się gdzie mieści się wasze biuro, w jakich godzinach jest czynne, jaką preferujecie formę kontaktu i przede wszystkim – w jakiej branży działacie i co możecie dla nich zrobić. To świetne rozwiązanie dla mikoprzedsiębiorców, którzy chcą pokazać swoją firmę.

Bądź bliżej klienta

Pominięcie działań w mediach społecznościowych przy prowadzeniu biznesu jest niemożliwe. Jeśli dopiero zaczynasz swój biznes, jak najszybciej załóż konto na Facebooki, Instagramie czy jakiejkolwiek innej platformie. Ich różnorodność, specyfika i grupy docelowe, które wokół siebie zbierają jest tak duża, że każdy biznes znajdzie swój idealny kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Jednak kluczem do sukcesu nie jest samo założenie konta. Trzeba być zaangażowanym, wchodzić w interakcje z klientami i mieć otwarte, twórcze podejście do podejmowanych działań.