• kontakt@e-star.pl
  • +48 577 177 333

Jak dobrać słowa kluczowe w artykule, aby zwiększyć jego wyświetlenia?

słowa kluczowe

Przed wyborem słów kluczowych na blogu, należy wykonać optymalizację. Dzięki niej zdobędziemy jeszcze więcej czytelników, a być może nawet potencjalnych klientów. Głównym celem jest pozyskanie jak największej liczby odbiorców. Dlatego trzeba zwrócić uwagę nie tylko na treść artykułu, ale także jego zaplecze. Jak zatem najlepiej dobrać słowa kluczowe w blogu?

Sprawdzaj statystyki i prowadź raporty – Google Analytics

Pierwszym krokiem jest zainstalowanie najpopularniejszego narzędzia Google, dzięki któremu możesz sprawdzić wiele informacji o twojej stronie. Dzięki temu możesz sprawdzić liczbę odwiedzin, które wpisy są najczęściej klikane bądź zwrócić uwagę na źródło odwiedzin twoich użytkowników. Jest to niezbędne narzędzie, aby móc odpowiednio dostosowywać treść pod swoich czytelników i wiedzieć jakie generują one liczby.

Google Analitycs

Jak dobrać słowa kluczowe na bloga?

Na początku zadaj sobie samemu pytanie po jakich frazach użytkownik ma znaleźć Twój artykuł. Jeśli chcemy napisać taki poradnik jak ten, to na początku musimy przeanalizować co wpisuje użytkownik, aby dostać konkretną odpowiedź. Jeśli ktoś chce dowiedzieć się jakie dobrać słowa kluczowe w blogu, to trzeba dobrać odpowiednie frazy. Skorzystaj z wyszukiwarki Google, która może zaproponować Ci różne słowa kluczowe na wybrany temat. Przeanalizuj konkretne słowa kluczowe, które musisz użyć w blogu i złóż z nich zapytania np. „Jak dobrać słowa kluczowe w artykule”, „Jakie słowa kluczowe wybrać w blogu” itd. Warto do słów kluczowych dodawać zapytania typu jaki, jakie, jak, czy itp. Wtedy jesteśmy bardziej precyzyjni i wyszukiwarki Google mogą konkretnie dobrać konkretny artykuł.

Zadbaj o proporcje – nie nadużywaj słów kluczowych

Jeśli już wybierzesz słowa kluczowe lub frazę na który chcesz wypozycjonować swój wpis, to staraj się pisać tekst naturalnie i nie nadużywaj kluczowego słowa. Spotkałem się już wielokrotnie z tekstami SEO, które były przesycone daną frazą kluczową i wyglądało to nienaturalnie. Dodatkowo tworząc treści na bloga twoim celem jest przyciągnięcie czytelnika. Dlatego pisząc artykuł staraj się pisać dla ludzi, a nie pod roboty Google. Jeśli nasz tekst będzie dobrze napisany i przyciągnie uwagę internautów, to na pewno będzie on coraz wyżej w wyszukiwarce Google.

O czym jeszcze warto pamiętać publikując nowy artykuł w sieci?

Wiele osób nie zwraca na to uwagi, ale przed publikacją warto zadbać o czytelni adres URL, dzięki któremu będziemy lepiej pozycjonowani np.

  • Domena.pl/jak-dobrac-slowa-kluczowe (dobrze)
  • Domena.pl/wpis-131 (źle)

Użyj tytułu, który zachęci czytelnika do kliknięcia w artykuł oraz przygotuj krótki opis wpisu, aby czytelnik wiedział co może w nim znaleźć. Warto go dodawać w description i przyjmuje się, że powinien mieć do 120 znaków. Jeśli twoja strona jest zainstalowana na WordPress, to możesz ściągnąć dodatkową wtyczkę Yoast, która pomoże ci prawidłowo zoptymalizować cały tekst.

Wewnętrzna mapa linków i podtytułu

Jeśli nasz artykuł będzie miał wiele podtytułów, to warto na samym początku zrobić krótki spis treści, aby użytkownik mógł w szybki sposób przemieścić się do interesującego go zapytania. Dodatkowo jeśli poruszamy jakiś temat, który kiedyś opisywaliśmy szczegółowo na naszym blogu, to również warto go podlinkować. W ten sposób budujemy wewnętrzne linkowanie naszego serwisu i użytkownik może przemieszczać się szybko w zapytaniach, które go interesują.

Skąd czerpać pomysły na artykuły?

Sposobów jest bardzo dużo, warto przeczytać nasz poprzedni artykuł Jak prowadzić bloga firmowego”. W którym dowiesz się skąd najlepiej brać pomysły na bloga, jak stworzyć przyciągający tytuł oraz jaka powinna być długość tekstu.

Podsumowanie

Jak widać na napisanie dobrego artykułu, który będzie wysoko wypozycjonowany przypada wiele czynników. W artykule podaliśmy tylko kilka z nich, które są jednymi z najważniejszych. Podczas pisania tekstu warto kierować się przede wszystkim zasadą, że odbiorcom jest czytelnik, a nie roboty Google. Dlatego warto pisać rzeczowe i unikalne artykuły, które mogą pomóc użytkownikowi w rozwiązaniu danego problemu.