• kontakt@e-star.pl
  • +48 577 177 333

Jak prowadzić bloga firmowego?

pisanie na laptopie

Wiele firm usługowych lub sklepów internetowych nie prowadzi własnego bloga. Jest to duży błąd, ponieważ w ten sposób możemy pozyskać nowych potencjalnych klientów oraz znaleźć się wyżej na interesujące nas frazy kluczowe. Regularne dodawanie interesujących treści może być świetnym rozwiązaniem dla nowo powstałych przedsiębiorstw. W ten sposób budujemy wizerunek swojej marki i przyciągniemy więcej odbiorców na naszą stronę.

Pierwsze kroki – jak wybrać temat artykułu?

Jeśli prowadzimy działalność usługową, to warto pisać artykuły poradnicze i przeprowadzać różnego rodzaju testy. Na początku musimy sobie zadać pytanie do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć. W ten sposób formułujemy zapytanie w wyszukiwarce Google, która podpowie nam jakie frazy kluczowe są często wpisywane przez użytkowników.

Drugim przydatnym narzędziem jest strona https://answerthepublic.com, gdzie podając słowo kluczowe dostajemy różnego rodzaju najczęstsze zapytania.

W tym przypadku do słowa „akumulator” możemy stworzyć takie artykuły jak:

  • „Który akumulator lepszy centra czy warta – porównanie”
  • „Co ile należy wymieniać akumulator w samochodzie?”
  • „Kiedy akumulator nadaje się do wymiany”

Przy użyciu tych dwóch narzędzi możemy w łatwy sposób znaleźć pomysł na napisanie naszego własnego artykułu. Warto też sprawdzić istniejące już wpisy i przeanalizowanie ich. Może brakuje w nich niezbędnych informacji, które można dodać lub przedstawić je w lepszy sposób np. za pomocą video.

Tytuł artykułu, który przyciągnie uwagę

Tytuł naszego wpisu jest bardzo ważny, bo to właśnie on będzie przyciągał uwagę w wyszukiwarce Google po wpisaniu danej frazy. Jeśli jednak prowadzimy bloga firmowego, to naszym celem nie jest umieszczanie szokującego i niedopowiedzianego tytułu. Naszym głównym celem powinno być wymyślenie tytułu, tak aby czytelnik mógł znaleźć w naszym tekście odpowiedź na jego problem.

Najważniejsze zasady pisania artykułów

Przede wszystkim pisz je dla swoich odbiorców i wykaż się znajomością tematu. Nie próbuj na siłę umieszczać słów kluczowych w tekście i rozpisywać się długo nad jednym zagadnieniem. Staraj się rozwiązywać problem w kilku zdaniach, jeśli oczywiście jest to możliwe.

Do najważniejszych kwestii podczas pisania artykułów zalicza się:

  • Wybór czytelnej czcionki oraz jej rozmiaru
  • Pisanie prostych zdań zrozumiałym językiem
  • Pisanie tekstu w kolumnie tekstu do 900px
  • Umieszczanie wartościowych grafik i video
  • Regularne rozbudowywanie i publikowanie treści

Tworzenie treści pod frazy z długiego ogona

Artykuły mogą być świetnym narzędziem do tworzenia zapytań, które składają się z 4-5 słów, a czasami i więcej. Na stronie internetowej bardzo ciężko umieszcza się takie frazy, dlatego wykorzystanie do tego sekcji blog jest jednym z lepszych sposobów. Przykładem może być ten wpis poświęcony pisaniu artykułów dla firm. W tytule możemy utworzyć zapytanie w formie kilku słów np. „Jak tworzyć teksty na bloga firmowego” lub „Jak pisać artykuły na bloga firmowego”. W ten sposób tworzymy bardzo konkretne zapytania na konkretne słowa, dzięki którym możemy konkurować z większymi portalami.

Wartościowe treści – czyli pozyskiwanie naturalnych linków

Jeśli nasze poradniki mają wielu czytelników, to często mogą być one rozsyłane i przekazywane dalej. W ten sposób buduje się nasza strategia link building. Dlatego tak ważne jest dzielenie się swoimi wpisami w portalach społecznościowych. Wyszukiwarki Google mogą taką stronę lepiej wypozycjonować, ponieważ widzą, że do tego artykułu jest coraz więcej odnośników w internecie. Takie działania sprzyjają naszej całej stronie i budują jej zaufanie w internecie.

Jaka powinna być długość naszego artykułu?

Nie da się odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ jest wiele zmiennych, które na to wpływają. Jeśli piszemy długi artykuł, aby szczegółowo omówić jakiś problem, to trzeba pamiętać o prawidłowym oznaczeniu tekstu, strukturze i wyczerpać cały temat. Jeśli tematyka jest prosta i nie potrzeba się wiele rozpisywać, to zadbaj o wysoką jakość grafik, prezentację i dobrze dobierz najważniejsze słowa.

Zatem czy warto prowadzić bloga firmowego?

Jak najbardziej! Jest to bardzo dobry sposób na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie liczby odwiedzających naszą stronę. Pamiętajmy tylko o prawidłowym pisaniu treści, regularności i stałym aktualizowaniu treści. Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny i przyniesie Ci dużo korzyści w przyszłości.