• kontakt@e-star.pl
  • +48 577 177 333

Nie takie SEO straszne jak je malują

Wykres SEO

Pozycjonowanie, to jedno z kluczowych słów dotyczących rozwoju każdej firmy. Słyszał je niemal każdy przedsiębiorca. Nic w tym dziwnego, w końcu to właśnie SEO sprawia, że nasza firma pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Choć pojawiają się także głosy, że to praktyka nikomu niepotrzebna i że bez tego firma sobie świetnie radzi. Być może… ale na pewno jeszcze nikomu nie zaszkodziła, ba jesteśmy przekonani, że może tylko pomóc.

Od początku

Tytułem wstępu chcemy pokrótce wytłumaczyć, czym tak właściwie jest SEO. Jedni nazywają to optymalizacją, inni pozycjonowaniem. Jedno je łączy – działania mające na celu podbicie pozycji strony firmy w wyszukiwarkach. SEO to taki zbiór zasad, które należy stosować, aby osiągnąć swój cel. Korzystając z nich firmy mają szansę się wybić. Niestety, nie dla wszystkich jest to argument na tyle przekonywający, aby SEO wcielić w życie.

To przyniesie ci klientów

Sprzedajesz produkty? A może usługi? Działasz lokalnie? A może globalnie? Nie ma to znaczenia, bo ludzie informacji o twoich produktach, działaniach szukają u wujka Google. Ogromna większość użytkowników internetu korzysta z Google, dobrze więc zadbać o to, aby pojawiać się ze swoją ofertą w wynikach wyszukiwania potencjalnych klientów. Tak, potencjalnych klientów, bo dzięki temu, że pojawisz się w wynikach, masz szansę zyskać lojalnego klienta, którego zainteresował się twoim produktem. Poza tym, na twoją stronę trafią ludzie, którzy faktycznie potrzebują twojego produktu bądź usługi. Oni szukają twojej… reklamy w sieci! Reklamy, która dla Ciebie jest darmowa. Nie płacisz za emisję swojej reklamy ja w przypadku telewizji czy social mediów. Nie płacisz za to, że jesteś wysoko na liście wyników wyszukiwania. Ciesząc się wysoką pozycją w Google, twoja firma ma szansę być znaleziona o każdej porze dnia i nocy. W innych mediach płacisz za określony czas antenowy, a w social mediach nie masz pewności, że twojemu docelowemu klientowi wyświetli się akurat twoja reklama.

Cierpliwość popłaca

Żeby wybić się w Google potrzeba kilku, a  nawet kilkunastu miesięcy, ale za to wyniki jaki uzyskasz będzie długotrwały. Jak już uda ci się wejść na szczyt listy, minie naprawdę sporo czasu, zanim konkurencja powtórzy twój sukces. W międzyczasie twoja firma będzie coraz bardziej rozpoznawalna. Główny cel to oczywiście pozyskiwanie klientów. Jednak te osoby, które nie od razu się zdecydują się na zakup z twojej strony, będą już rozpoznawać Twoją markę kiedy ukaże się ona w Google po raz kolejny. Wraz z częstotliwością z jaką trafi na twoją firmę, rośnie jego zaufanie względem ciebie i twoich produktów. Jeśli więc pojawiasz się wyżej w Google to więcej osób wchodzi na Twoją stronę. A skoro tak, to także więcej osób lajkuje i udostępnia twoją stronę znajomym. W ten sposób zwiększasz  zasięg w social mediach. Dzięki temu z tego kanału również masz szansę pozyskać nowych Klientów. Działa to także w drugą stronę. Google przy ustalaniu pozycji, bierze też pod uwagę liczbę udostępnień danej strony, liczbę lajków i inne wskaźniki z social mediów. Social media i SEO są więc jak dwie nakręcające się wzajemnie maszyny. Dzięki SEO na twoim profilu społecznościowym może także wzrosnąć liczba śledzących Cię tam osób.Zalet SEO jest dużo więcej. Wskazaliśmy te, które naszym zdaniem są najistotniejsze. Mamy nadzieję, że były one dla Ciebie przekonywujące. Jest jednak jedna rzecz o której należy wspomnieć to, że SEO umożliwia pokazywanie twojej strony za darmo, nie znaczy, że zrobisz to za darmo. Możesz znaleźć bardzo wyspecjalizowanych ludzi, którzy to zrobią albo zrobić to samodzielnie. Jest to twoja decyzja. Jakąkolwiek drogę wybierzesz pamiętaj, że cierpliwość jest tutaj kluczem do sukcesu.