• kontakt@e-star.pl
  • +48 577 177 333

Prosty sposób na reklamę e-sklepu w social mediach

SEO w Ecommerce

Potęga social mediów jest już (chyba) dla wszystkich oczywista. Obecność firmy w którejkolwiek z platform społecznościowych to jeden z głównych elementów strategii komunikacji marki. Sama obecność jednak nie wystarczy, aby stać się gigantem sprzedaży. Aby zaistnieć z własnym sklepem internetowym potrzebujesz reklamy.

Kanały społecznościowe – social media

Sposobów na promocję sklepu internetowego w mediach społecznościowych jest wiele, a ich dobór zależy od branży i grupy docelowej. To co jest pocieszające to to, że na pewno znajdziesz coś, co pomoże Ci pokazać się szerszej grupie odbiorców, zyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.

Zacznijmy więc od niekwestionowanego reklamowego króla.

1. Facebook

Na świecie jest ponad 2 mld użytkowników Facebooka. Siła reklamy jest znaczna dla firm działających w e-sprzedaży. Możliwość dotarcia do tak dużej liczby odbiorców wymaga jednak znajomości udostępnionych na platformie narzędzi. To co jest bardzo dużą zaletą portalu to to, że na na stronie funpage’a możemy pokazać nasze produkty. Jest to dostępne po wprowadzeniu sekcji “Sklep”. Profile, które mają wprowadzoną tę sekcję generują większy ruch na stronę. Można więc założyć, że na dany produkt klikają osoby, które są mocno zainteresowane jego zakupem. Warto więc, pokazać swoje produkty. Większa ilość wejść na stronę może realnie zwiększyć sprzedaż.

Tworzenie katalogów produktów to inna ciekawa propozycja dla sklepów. Możliwość taką znajdziesz w Business Menedżerze, w ustawieniach firmy w sekcji “Katalogi”. Pozwala to np. wprowadzić reklamę dynamiczną, która daje możliwość zaprezentowania produktów, tym osobom, które mogą być zainteresowane ich zakupem. Masz także możliwość targetować je na osoby, które wykonały określoną czynność, jak np. porzuciły koszyk. Raz zaprogramowane reklamy dynamiczne dostosowują się do działań użytkowników. Katalogi możesz z powodzeniem wykorzystać także przy publikowaniu postów, co znacząco zwiększy ich potencjał sprzedażowy. Tym działaniom sprzyja znajomość Piksela Facebooka.

2. Piksel Facebooka

Fragment kodu JavaScript, który umieszczasz w kodzie źródłowym Twojej witryny – oto najprostsza definicja Piksela Facebooka. A teraz przekładamy to na język polski – Piksel Facebooka łączy Twoją stronę internetową z Facebookiem. Pozwoli to na przekazaniu informacji  o tym kto i jak robi zakupy z Twojej strony do serwisu społecznościowego. Dzięki Pikselowi możesz gromadzić dane o swoich odbiorcach, co pomoże Ci lepiej poznać grupę docelową i w przyszłości dokładniej optymalizować reklamy. To także miejsce gdzie znajdziesz dane dotyczące Twoich odbiorców zebrane i pokazane na przejrzystych wykresach w narzędziu Facebook Analytics. Zebrane dane możesz następnie wykorzystać tworząc reklamy tzw. Facebook Ads.

3. Facebook Ads

Tworzenie kampanii reklamowych jest płatną opcją, które dobrze dostosowane, przynoszą rezultaty.

Aby rozpocząć kampanię musisz wybrać cel reklamy. Cele mogą być różne, podpowiedź znajdziesz także na początku tworzenia kampanii, gdzie do wyboru masz kilka opcji. To właśnie od tego wyboru zależy dalszy wygląd i konfiguracja reklamy. W zestawie skierowanym na sprzedaż warto np. umieścić przycisk call to action, przenoszący odbiorcę do Twojej witryny. Reklamy tworzone w Menedżerze reklam Facebooka można ustawić tak, aby działały również na Instagramie i w messengerze, co zwiększa szansę na jej powodzenie.

4. Instagram

Instagram to najszybciej rozwijający się kanał social media. Warto więc spróbować pokazać swój sklep również tam.Nie można więc pominąć możliwości pokazania się w tym miejscu. To co jest bardzo istotne z punktu widzenia ecommerce – jeżeli posiadasz funkcję “Sklep” na Facebooku, możesz sprzedawać produkty bezpośrednio na Instagramie. Czy to nie brzmi dobrze? Pisaliśmy już o tworzeniu katalogu produktów na Facebooku. Dzięki tej funkcji możesz również oznaczać produkty na Instagramie. Kliknięcie znacznika przenosi klientów bezpośrednio do sklepu.

5. Twitter

Komunikacja na Twitterze jest specyficzna. Przekaz musi być krótki, zwięzły i trafiajacy w sedno. Warto zatroszczyć się o unikatowy content. którego nie publikowałeś już na Facebooku. Mimo, że ilość znaków jest ograniczona, staraj się urozmaicać treść. Twitter to najlepszy kanał do promocji w czasie rzeczywistym. Warto wykorzystać profil do takich akcji promocyjnych jak Black Friday, Dzień Dziecka, Boże Narodzenie i inne święta. Nie zapomnij o hasztagach. Dzięki temu użytkownicy szybko odnajdą interesujące ich treści.Do rozszerzenia zasięgu możesz użyć także reklam tzw. Twitter Ads.

6. Twittter Ads

Każdy obrany przez ciebie cel reklamowy wymaga innej konfiguracji ustawień. Reklamy mogą pojawiać się w strumieniu powiadomień, w sugestiach profili do obserwowania, a także jako promowane trendy oznaczone hasztagami. Pamiętając o rozwijającym się trendzie popularności formatu wideo warto umieścić go również na Twitterze.

7. YouTube

Wideo jest obecnie uważane za najlepszy format reklamowy. Wolimy coś obejrzeć, niż przeczytać. Dlatego reklama na YouTubie jest bardzo fajną formą promocji i wcale nie tak drogą jakby się mogło wydawać. YouTube należy do firmy Google, dlatego możesz wykorzystać format Google Ads dla wideo, która umożliwia wyświetlanie reklam obok niekomercyjnych treści. Może być to opcja TrueView In-Stream, czyli reklama wyświetli się przed docelowym materiałem wideo, użytkownik może pominąć ją zazwyczaj po 5 sekundach. Jeżeli osoba pominie Twój klip nie zostanie naliczona opłata. Drugą opcją jest TrueView Discovery, gdzie reklamy wyświetlane są obok filmów YouTube w wynikach wyszukiwania lub na stronach wydawców filmów w sieci reklamowej Google. Mają one format miniatury, którą użytkownik musi kliknąć, aby obejrzeć materiał. To ile zapłacisz za reklamę zależy od konkurencyjności, jakości Twojego filmu, a także stawki jaką ustawisz w systemie Google Ads. Opłata jest naliczana w przypadku obejrzenia materiału. W Polsce CPV wynosi średnio od kilku do kilkunastu groszy. Budżet możesz w każdej chwili zmodyfikować.

Masz dodatkowe pytania do tekstu?

Skontaktuj się z nami w ramach darmowej konsultacji! Nasi eksperci udzielą Ci fachowych porad z zakresu marketingu internetowego

Nie spamujemy! Sprawdź naszą politykę prywatności