• kontakt@e-star.pl
  • +48 577 177 333

SEO, CTA, CTR? Nie dziękuję…

obrazek SEO

Są takie określenia w biznesie, które świetnie sprzedają i dają obraz profesjonalizmu firmie. Większość marketingowców szasta nimi na prawo i lewo jakby to było tak oczywiste, jak fakt, że krzyczą najgłośniej ci, którzy nic nie wiedzą. Bo choć słowa takie jak content, tagline, buzz marketing, big data, brand promise, CTA, CTR czy SEO brzmią mądrze, tak dla osoby chcącej po prostu rozkręcić swój biznes od zera, nie mają żadnego znaczenia.

Prosto, zwięźle i na temat

Wyobraź sobie, że zakładasz po raz pierwszy w swoim życiu firmę. Stawiasz wszystko na jedną kartę i postanawiasz wkroczyć w nieznany Ci dotąd świat sprzedaży internetowej (e-commerce). Po drodze rozpoczynasz batalię z formalnościami, grafikami, postawieniem strony. W międzyczasie dziesięć razy myślisz, że się poddasz, bo ilość rzeczy, które trzeba wykonać przed skokiem do – i tak już – głębokiej wody, jest ogrom. Powiedzmy, że jednak brniesz dalej. Wszystko się udaje, możesz zacząć sprzedawać, więc przydałby się dobry plan marketingowy. Szukasz osoby lub firmy, która Cię w tym wesprze, poprowadzi za rękę jak dobry przyjaciel i zostajesz nagle obsypany zwrotami, które owszem, słyszałeś już nie raz, ale nie masz o nich bladego pojęcia. Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – nie musisz! Podstawą dobrej współpracy z marketingowcem a klientem jest sposób komunikacji, a dokładniej, sposób wypowiadania się i doboru słownictwa. To do nas, marketingowców, należy zadanie, aby objaśniać wszystko w jak najprostszy, przystępny
sposób wszystkie zawiłe działania marketingowe. Mamy jednak radę – warto jednak co nieco orientować się w marketingowym słowniku, aby po prostu czuć się podczas rozmowy swobodnie. Oczywiście dobry marketingowiec będzie stawiał na prosty i jasny komunikat, ale niektóre zwroty tak bardzo weszły do ogólnego obiegu, że nie sposób się ich całkowicie ustrzec podczas rozmowy. W związku z tym przygotowaliśmy krótką ściągawkę zwrotów wraz z ich objaśnieniem, które najczęściej padają z ust marketingowca. Jesteśmy pewni, że dzięki nim wszystko będzie…

…jasne jak słońce

Wybraliśmy dla Was 10 najpopularniejszych zwrotów, na które natraficie niemal na każdej stronie oraz podczas niemal każdej rozmowy związanej z biznesem i działaniami online.

  1. Content marketing
    Forma marketingu, która prezentuje użytkownikom przekaz marketingowy w postaci treści. Mówi się, że content, to tylko słowo pisane, ale tak naprawdę opiera się na szeroko rozumianych treściach takich jak m.in. teksty blogowe, podcasty, filmy wideo czy infografiki.
  2. Landing page
    To pierwsza strona, na którą trafiają odbiorcy przeprowadzanych kampanii marketingowych. Landing Page może być zarówno jedną z podstron witryny internetowej, jak i oddzielna strona zbudowana wyłącznie na potrzeby kampanii marketingowej, co w ostatnim czasie jest dość popularnym rozwiązaniem.
  3. Branding
    Technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia marki oraz jej pozytywnego wizerunku. Aby technika była skuteczna, kreowany przekaz musi być spójny oraz kierowany do konkretnej grupy odbiorców.
  4. Rebranding
    Proces zmiany istotnych elementów marki – dla klientów najczęściej widoczny w formie zmiany np. nazwy, logo czy używanej kolorystyki.
  5. SEO
    Działania mające na celu podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. To temat, do którego na pewno będziemy wracać na blogu.
  6. Target
    Określona przez reklamodawcę grupa ludzi, do których chce on dotrzeć ze swoim komunikatem.
  7. Buzz marketing (marketing szeptany)
    Działania marketingowe, których celem jest dotarcie z komunikatem reklamowym bezpośrednio do odbiorców za pomocą „spontanicznej” rozmowy.
  8. CTA – Call To Action
    Komunikat lub po prostu przycisk na stronie internetowej, landing page, którego zadaniem jest za pomocą prostego i jasnego przekazu skłonić użytkownika do wykonania pożądanej akcji.
  9. CTR – Click Through Rate
    Współczynnik klikalności. Wskaźnik, który określa ile osób kliknęło w daną reklamę w internecie.
  10. Konwersja
    Moment, w którym odbiorca komunikacji marketingowej wykonuje oczekiwanego(przez markę) działania. Najbardziej pożądanymi przez markę konwersjami, są konwersje zakupowe, czyli momenty, w których odbiorcy marki w odpowiedzi na kampanię reklamową dokonują zakupu. Konwersją mogą być również inne działania, np. zapis do newslettera, wysłanie zapytania ofertowego, itp.