Czym są media społecznościowe?
Są to wszelkiego rodzaju strony i aplikacje dzięki którym użytkownicy mogą komunikować się w szybki sposób z innymi ludźmi przez internet. Rozwój mediów społecznościowych w ostatnich latach jest bardzo duży i stale powiększa swój zasięg. W prosty sposób firmy mogą komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami prezentując im nowe produkty bądź usługi. Nie trzeba już wykupywać reklam w TV by trafić do znaczącej liczby osób. Taka sytuacja doprowadziła do stworzenia długotrwałych relacji na linii producent – klient. Wiele firm dziś nie miałoby na pewno tak udanej sprzedaży w sklepach internetowych bez Instagrama, Facebooka, Twittera czy Snapchata. Jeśli jesteś właścicielem firmy i chcesz zacząć przygodę w Social Mediach, to koniecznie skontaktuj się z nami. Oferujemy fachowe wsparcie, pomoc przy tworzeniu treści i konfigurację kampanii, tak aby trafić do sprecyzowanej liczby odbiorców.
Jak wygląda tworzenie kampanii na Facebooka i Instagrama?
W tworzeniu kampanii bardzo ważny jest cel jaki chcemy uzyskać. Na Facebooku mamy do wyboru rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, pozyskiwanie klientów, sprzedaż i kilka innych. Każda kampania może mieć inny cel, jedna będzie skierowana na sprzedaż, druga na pozyskanie klientów, natomiast trzecia na wyświetlanie. Dlatego tak ważny jest wybór prawidłowej kampanii, a następnie jej konfiguracja. W grupie odbiorców możemy ustalić geolokalizację, płeć, wiek oraz szczegółowy profil użytkownika do którego chcielibyśmy trafić. Są to niezbędne informacje, aby pozyskać potencjalnych klientów, którzy byliby zainteresowani naszą ofertą. Jeśli chcemy stworzyć reklamę na Instagramie musimy je połączyć z naszym kontem na Facebooku. Później tworzenie jest bardzo zbliżone jak na Facebooku. Wszystko wykonujemy w menadżerze reklam i ustalamy naszą charakterystykę grupy odbiorców. Social Media to bardzo duże narzędzie do pozyskiwania klientów oraz budowania własnej marki na rynku lokalnym ale także krajowym. Warto zaznaczyć, że aktywność na naszych portalach społecznościowych może wpływać na pozycję w wyszukiwarce Google. Im większa grupa odbiorców w Social Mediach tym większe wyświetlenia na stronie i większa sprzedaż.